• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Cisco en Salesforce hinten indirect op nieuwe business voor het kanaal

11-02-2021
homeoffice - thuiswerken - werkplek
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

homeoffice-thuiswerken - werkplekCisco doet het via de kwartaalcijfers en Salesforce’ CPO Brent Hyder in een blogpost, waarschijnlijk onbewust hinten op nieuwe business voor het kanaal. Die boodschap zit verstopt in de constatering dat de markt sinds begin 2020 is veranderd en het onwaarschijnlijk is dat de oude situatie weer normaal wordt.

Cisco

Cisco heeft de aandeelhouders op de hoogte gebracht van de laatste kwartaalcijfers. Die laten een gemengd beeld zien. Dat de omzet uit switches en routers is achteruit is gegaan zou komen omdat datacenters vorig jaar andere prioriteiten hebben gekregen. Telewerken en Work from Home zou geleid moeten hebben tot meer vraag naar WebEx, maar die omzet is het laatste kwartaal gelijk gebleven.

De rest van Cisco doet het beter en stagnatie op twee punten is niet zo erg. Maar het kan ook anders worden gezien. Minder vraag naar hardware voor datacenters terwijl iedereen massaal vanuit de cloud is gaan werken kan ook het signaal zijn dat de concurrentie het iets beter doet.

Meer dan een applicatie

Dat geldt ook voor de WebEx cijfers. Het is nog steeds een dienst waar gezonde vraag naar is, maar er staan twee olifanten in de kamer. Teams en Zoom hebben in zeer korte tijd veel gebruikers weten te paaien. De markt voor videoconferencing is aan de vraag- en aanbodzijde groter geworden. Minstens zo belangrijk is dat velen het niet erg vinden meer dan een applicatie te gebruiken.

De markt is groter geworden en er zijn mee partijen die daar een goede boterham aan verdienen. Zo duidelijk zegt Cisco het niet, maar dat doen de analisten wel. Zij merken terecht op dat een verruimde markt nieuwe business voor het kanaal betekent.

Salesforce

Het verhaal van Salesforce is anders, maar onder de streep is er dezelfde boodschap. Hyder schrijft dat Salesforce veel heeft gedaan en zal blijven doen om een goede werkgever te zijn. Zo zorgt men voor controle bij de ingang van de kantoren en maakt het flexwerken makkelijker. Dat laatst is voor Nederlanders heel normaal, voor Amerikaanse IT bedrijven is dat een ander verhaal.

Salesforce accepteert zelfs dat de kantoren nooit meer volledig bezet zullen zijn. Werknemers worden in drie hoofdgroepen verdeeld. De groep die 1-3 dagen per week op de zaak is, de groep die nooit op de zaak is en een groep die door het soort werk 4-5 dagen per week aanwezig moet zijn.

De impact van die stap moet niet worden onderschat. Het bedrijf heeft wereldwijd kantoorruimte voor 140.000 medewerkers. Een deel van die ruimte verwacht het niet meer te gaan gebruiken. Terug naar het ‘oude normaal” is volgens Salesforce weinig waarschijnlijk.

Kansen voor personeel

Met het accepteren van het “nieuwe normaal” ontstaan ook kansen. Hyder ziet de nodige kansen om de enorme vraag naar personeel makkelijker te kunnen invullen. Work from Home betekent het wegvallen van de noodzaak te verhuizen. Deeltijdwerken kan ook veel makkelijker als er geen reistijd verplichting is.

Kansen voor ondersteuning

Het punt van het deeltijdwerken is enigszins onderbelicht in het verhaal van Hyder. Toch is het een enorm belangrijk punt. De 9-tot-5 cultuur zal verder verwateren. Dat biedt kansen voor werknemers die liever in deeltijd werken. Het is ook iets waar iedere IT leverancier rekening mee moet gaan houden. Support na 17:00 uur zal vaker voorkomen. Dat biedt dus ook weer mogelijkheden voor nieuwe business.

Cisco en Salesforce hebben eerst en vooral met de aandeelhouders, respectievelijk het eigen personeel, gecommuniceerd, nieuwe business voor het kanaal was niet de boodschap. De pers en analisten hebben de meldingen gezien en er over geschreven. De vertaalslag voor het kanaal ligt voor de hand, maar is door weinigen gemaakt.

Tags: IT-dienstverlenerthuiswerkentrend

GerelateerdeBerichten

Wat stuwt de groei van datacenters in Duitsland

2025/07/09
euro geld

Onderbelicht aspect van de Amerikaanse handelspolitiek

2025/06/26
Volgend bericht
webwinkel

Coolblue gaat mogelijk dit jaar nog naar de beurs

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon